SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2017. 03. 31.

Tesztvezetés a virtuális valóságban

A virtuális valóság (VR) technológia alighanem alapjaiban formálja át életmódunkat a következő évtizedek során.* A mozik VR-filmeket vetítetnek majd, a betegek VR-vizsgálatokon és kezeléseken esnek át, a vásárlók pedig beléphetnek az általuk kiválasztott termékek és szolgáltatások világába, s egy egészen új dimenzióban próbálhatják ki az új dolgokat. Például az autókat.

A Ford minden eddiginél szélesebb körben alkalmazza a VR technológiát autóinak tervezéséhez – most pedig a vállalat nekilátott, hogy feltérképezze, milyen új megoldásokat kínál e technológia az értékesítésben.



“Bár ez még teljesen felderítetlen terület, mégsem nehéz elképzelni, hogy valaki, aki egy SUV-t szeretne venni, a sivatagi homokdűnék közt teszteli az autót – méghozzá úgy, hogy közben ki sem kell mozdulnia otthonából,” vélekedett Jeffrey Novak, a Ford Motor Company digitális élményekért felelős vezetője. “Aki pedig egy városi kiskocsit keres, az este, a gyerekek ágyba fektetése után is kipróbálhatja az autót a délutáni csúcsforgalomban.”

Ma már megszokott dolog, hogy az online vásárlók ki tudják próbálni, hogyan áll majd nekik az új szemüveg vagy ruha, sőt azt is megnézhetik, hogyan mutatna egy új autó a házuk előtt. Ám Sheryl Connelly, a Ford globális trend- és jövőkutató részlegének vezetője szerint ezek a vevők néha túlságosan sok – egyformán jónak tűnő – ajánlatba futnak bele, ami úgynevezett ’döntési dilemmához’ vezet.**

“Az interneten a vásárlók rengeteg választási lehetőséggel találkoznak, ami elbizonytalanítja őket,” mondta Connelly. “A termékek és a szolgáltatások kiválasztását ma még mindig megnehezíti, hogy nem könnyű ennyi dolgot kipróbálni a vásárlás előtt.”

A praktikus pénzügyi kérdések mellett az autóvásárlás egyik legfontosabb tényezője a ‘tisztán érzelmi’ szempont***, ezért a tesztvezetés olyan, mint a vevő mindent eldöntő első randevúja leendő autójával. A VR segítségével azonban a vásárló egyszerre több modellt is kipróbálhatna – ott, ahol ő szeretné, és tetszése szerinti időn át –, így már jó előre, még jóval a márkakereskedésbe való látogatása előtt eldönthetné, milyen autót akar. A technológiával akár még a kiválasztott modell ‘újautó-illatát’ is szimulálni lehetne.



A Ford jelenleg is vizsgálja a különféle virtuális és kiterjesztett valóságokban rejlő lehetőségeket. A következő évtizedekben e technológiák a valós környezetben digitális hologramokat jelenítenek majd meg, amelyekkel a vásárlók interakcióba léphetnek, és minden szempontból mérlegelhetik, hogy az adott termék megfelelő-e számukra.

“Arra számítunk, hogy egy nap a vásárlók már szimuláció útján is pontosan meghatározhatják, milyen fényezést vagy kárpitozást akarnak, és a virtuális valóságban bármilyen helyszínen és napszakban kipróbálhatják az autót,” magyarázta el Novak. “A jármű legapróbb részleteit is megismerhetik, hiszen a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.”

A Ford már ma is széles körben használja autói tervezéséhez a VR eljárást. A kölni Dizájn Stúdión belül működő, csúcstechnológiájú műhelyben a tervezők egy jármű minden részletét megszemlélhetik – anélkül, hogy a maga fizikai valóságában is elkészítenék a prototípust. Ezzel a módszerrel gyorsan és hatékonyan tökéletesíthetik a kiváló minőségű anyagokból készített belső burkolatok felületkidolgozását. Az új generációs Fiesta esetében a dizájnerek így találták meg a kezelőszervek optimális helyét, a műszerfal legelőnyösebb kialakítását és az ülések legjobb pozícióját is.

„Az emberek három perc alatt eldöntik, hogy egy terméket szeretnek vagy sem, és nincs ez másként az autók esetében sem,” – állítja Amko Leenarts, a Ford globális utastér-tervezési munkálatainak vezetője. „Abban a pillanatban, amikor beülünk egy autóba, kapcsolatba kerülünk a szagokkal, a felületekkel vagy az ajtócsukódás hangjával. Mindez nagyon erőteljes benyomást kelt, és mi, formatervezők éppen e kellemes első benyomás megteremtésével segíthetünk a tökéletes vásárlói élmény megteremtésében.”


# # #

* https://www.thebigbangfair.co.uk/media/49557/the-future-of-shopping-compendium-final.pdf

** https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2016/12/07/amidst-unprecedented-change-and-uncertainty--ford-trend-report-h.html

*** http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2014/the-heart-of-the-issue-emotional-motivators-rev-up-automotive-purchase-intentions-around-the-world.html


Forrás: Ford Sajtószoba




Márkakereskedésünk hírei