A Ford a világ legkörnyezettudatosabb

multinacionális vállalata?

2014. 07. 07.
A Ford az első helyen szerepel az Interbrand ’50 Best Global Green Brands’ éves listáján: a környezeti lábnyomát folyamatosan, a saját magának felállított, a kötelező előírásokat és a piaci áltagot messze megelőző célkitűzéseket is meghaladó ütemben csökkentő autógyártó magas pontszámot kapott azért, mert üzleti tevékenységeit és teljesítményadatait – különösen a gyártás területén – átlátható módon ismerteti. Az idei első helyezést megelőzően a Ford tavaly a második, 2012-ben pedig a 15 helyen szerepelt a listán.

A Ford az első helyen végzett az Interbrand 2014-es ’50 Best Global Green Brands' éves felmérésében, ami a fenntarthatóság szempontjai szerint rangsorolja a nagyvállalatokat. Az autógyár nemcsak a tavalyi győztest (a Toyotát) utasította maga mögé, hanem olyan vezető cégeket is, mint a Johnson & Johnson, a Coca-Cola és a Microsoft. A Ford előrelátó, környezettudatos szemlélete és fenntartható gyártási folyamatai miatt került az élre, valamint azért, mert üzleti tevékenységeit és információit – különösen a gyártás területén – átlátható módon ismerteti. A Ford erősen összpontosít a vízfelhasználás és a hulladék-kibocsátás csökkentésére, ami a nemrégiben közzétett 15. Éves Fenntarthatósági Jelentésében is nagy hangsúlyt kapott.

„Rendkívül megtisztelő, hogy mi bizonyultunk a legjobbnak a 2014-es Best Global Green Brands felmérésen.” - fogalmaz Robert Brown, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonságért felelős alelnöke. „A Fordnál arra törekszünk, hogy a piac legmagasabb minőségű termékeit fejlesszük ki vásárlóink számára, ugyanakkor a lehető leginkább környezettudatos módon állítsuk elő autóinkat – méghozzá világszerte. Ez a díj azt üzeni számunkra, hogy törekvésünk sikeres.”

Az Interbrand ’50 Best Global Green Brands’ listájának összeállítása minden évben 100 ismert márka éves Best Global Brands jelentésének elkészítésével kezdődik. Az éves rangsorban megjelenő márkák egytől egyig globális vállalatok. Az Interbrand kiterjedt fogyasztói kutatásokkal méri fel az adott márkák társadalmi megítélését a fenntartható vagy zöld működés terén, majd pedig összeveti ezt a Deloitte Consulting LLP által begyűjtött és elemzett környezetvédelmi, illetve fenntarthatósági teljesítményadatokkal.

„Az elmúlt évek során a Ford a fenntarthatóság éllovasának bizonyult.” – mutat rá Fez Frampton, az Interbrand globális vezérigazgatója. „A fenntarthatóság szemlélete a Ford teljes üzleti tevékenységét áthatja. Ilyenképpen a vállalat gyorsan azonosíthatja azokat a hatásokat, amelyeket működésének bármelyik ágazata gyakorol a környezetre vagy a társadalomra. Azzal, hogy folyamatos befektetések révén kutatja az alternatív energiaforrásokat és az üzemanyag-takarékos technológiákat – közben pedig vásárlóit is ráébreszti ezek előnyeire –, a Ford jó tempóban fejleszti üzleti tevékenységeit, és növeli a márka értékét.”

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Autó-Szántó Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek Autó-Szántó Kft.